loading...
استان زیبای گیلان
سینا رضازاد بازدید : 34 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (1)

تیم فوتبال پگاه گیلان در ابتدای فصل ۸۷ -۸۸ منحل و امتیاز تیم فوتبال پگاه گیلان توسط استانداری گیلان به شرکت آب معدنی داماش انتقال یافت و این شرکت باشگاه را به نام داماش که برند از محصولات این هولدینگ در استان گیلان است نامگذاری است.این باشگاه در ابتدا با نام استقلال رشت در سال 1362 بنیانگذاری شد و از این حیث جزو باشگاه های پر سابقه لیگ برتر ایران است.

پگاه گیلان نیز، از تغییر نام باشگاه فوتبال استقلال رشت در سال

سینا رضازاد بازدید : 33 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)

یکی از باشگاه‌های فوتبال ایران در شهر رشت مرکز استان گیلان است. باشگاه داماش گیلان در سال ۱۳۸۷ بعد از خریداری امتیاز باشگاه فوتبال پگاه گیلان تاسیس شده‌است.[۳][۴]

این تیم در فصل ۹۰-۱۳۸۹ بعد از قهرمانی در لیگ گروه یک لیگ آزادگان به لیگ برتر صعود کرد.[۵] داماش در رشت به طور ساماندهی شده دارای تیم‌های والیبال در سوپر لیگ و بستکتبال در لیگ دسته اول است. و در برخی رشته‌ها به طور فرعی دارای تیم‌هایی ورزشی است.

امیر عابدینی و هیئت مدیره داماش وعده احداث ورزشگاه اختصاصی و ایجاد دانشگاه تخصصی ورزش را در رشت و قرار گرفتن تیم فوتبال بین تیم‌های بالای جدول طی یک برنامه‌های سه و پنج ساله و حتی قهرمانی در لیگ برتر را داده‌اند.

سینا رضازاد بازدید : 18 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)
  • ۱۳۴8: تاسیس باشگاه
  • ۱۳۵۱: ورود به لیگ دسته اول ایران (جام تخت جمشید)
  • ۱۳۵۲: بهترین تیم شهرستانی ایران در جام تخت جمشید با کسب مقام پنجم، مقام دوم در جام عمران منطقه‌ای پاکستان
  • ۱۳۵۳: مقام ششم در جام تخت جمشید، آقای گلی عزیز اسپندار با ۱۰ گل زده
  • ۱۳۵۴: مقام هفتم در جام تخت جمشید
  • ۱۳۵۵: بهترین تیم شهرستانی ایران در جام تخت جمشید (مقام هفتم)، قهرمان اولین دوره جام حذفی ایران با پیروزی ۴ بر یک مقابل تراکتورسازی تبریز
  • ۱۳۵۶: بهترین تیم شهرستانی ایران در جام تخت جمشید با کسب مقام سوم، آقای گلی عزیز اسپندار با ۱۶ گل زده
  • ۱۳۵۷: مقام ششم در جام تخت جمشید
  • ۱۳۶۰: مقام سوم در جام وحدت با شرکت تیمهای سوریه، الجزایر، استقلال، پیروزی و امیدهای ارتش ایران
  • ۱۳۶۵: قهرمان جام حذفی با غلبه ۲ بر ۱ بر تیم خیبر خرم آباد - قهرمان گروه مقدماتی جام باشگاههای آسیا در سریلانکا (سال ۱۹۸۷ میلادی)
سینا رضازاد بازدید : 16 چهارشنبه 21 اسفند 1392 نظرات (0)

باشگاه فرهنگی ورزشی ملوان نیروی دریایی بندر انزلی در سال ۱۳۴۸ و فقط در رشته فوتبال، با حمایت ناوبان کریم رستگاری راد (رییس وقت تربیت بدنی نیروی دریایی انزلی) و با مربیگری آقای بهمن صالح نیا که بازیکن تیم ملوان نیز بود، تاسیس گردید.[۲] صالح نیا که معلم ورزش مدارس انزلی بود تیم را با جمعی از شاگردان خود تشکیل داد. ملوان که کار خود را از مسابقات دانش آموزی کشور و مسابقات استانی شروع کرده بود طی مدت کوتاهی پا به عرصه لیگ دسته اول کشور گذاشت و از همان ابتدا با ارائه بازیهای زیبا و کسب نتایج شایسته، توجه همگان را به خود جلب نمود. ملوان از سال ۵۲ به بعد در تمام ادوار لیگ ایران حاضر بود و تنها در سال ۷۵ بود که برای اولین بار در مسابقات لیگ فوتبال سقوط را تجربه کرد. ملوان در سال ۷۸ برای دومین بار سقوط کرد. آنها برای سومین بار در سال ۸۱ به دسته اول سقوط کردند. با اینحال یک کارنامه مثبت برای همیشه از ملوان در تاریخ فوتبال ایران

سینا رضازاد بازدید : 36 جمعه 16 اسفند 1392 نظرات (0)

از میان خانه‌های سقف شیروانی این شهر که بگذری، خانه‌ای هست که تاریخ و یاد مبارزات یک مرد از دیوارهای بلند آن خودنمایی می‌کند. خانه‌ای قدیمی که بخش‌هایی از آن و اشیایی که در بخش موزه مانندی در آن باقی مانده است، متعلق به همان روزهایی است که سردار جنگل در آن خانه زندگی کرده است.
خانه میرزا کوچک‌خان جنگلی، مردی که به نماد مبارزه علیه بیداد و ستم در دل ایرانیان ماندگار شده است و هیچ‌گاه از آرمان‌های انقلابی خود باز نماند، در شهر سبز رشت قرار دارد..
آرامگاه‌ میرزا کوچک‌خان‌ جنگلی‌ معروف‌ به‌ سردار جنگل‌ هم در جنوب ‌شهر رشت‌ واقع‌ شده‌ است‌. این‌ آرامگاه‌ کوچک‌ و با اهمیت،‌ مورد عنایت‌ و توجه‌ مسافران‌ و مردم‌ است‌ که‌ با سادگی‌ وزیبایی‌ بر روی‌ قبر میرزا کوچک ‌خان‌ جنگلی‌ احداث‌ شده‌ است‌.

سینا رضازاد بازدید : 12 جمعه 16 اسفند 1392 نظرات (0)

این بنای دو طبقه در ضلع جنوب شرقی میدان صیقلان رشت واقع است و مربوط به دوره ی قاجار می باشد .و بانی آن حاج قاسم حاکم دوره ی ناصر الدین شاه بوده است .سربندی بنا چوبی و با پوششی سفالی است تالار آینه , چینی خانه و اتاق های مزین به گچ بری بیانگر جلوه های هنری عصر قاجار می باشد .

 

خانه ابریشمی 620x428 خانه ابریشمی

سینا رضازاد بازدید : 28 جمعه 16 اسفند 1392 نظرات (0)

این بنا در محله بدیع الله شهر رشت واقع گردیده و در سال۱۳۴۴ه-. ق توسط بدیع الله ساخته شده است . بنای زیبا و نسبتا بزرگ است که گنبد مدور حلب پوشی در میان دارد . پوشش شیروانی بخش های دیگر مسجد، بر روی سه ستون بزرگ که در پایین، هشت ضلعی ؛ در وسط، مدور و در بالا، چهار ضلعی هستند قرار می گیرد . مسجد از بیرون دارای نمای دوطبقه است . ازاره داخلی مسجد دارای کاشیکاری و محراب مسجد، گچبری نسبتا ساده ای است . قبر بانی بنا – بدیع الله- در قسمت شمالی مسجد قرار دارد و بر صندوق آن، عبارت ” احداث این مسجد ۱۳۴۴ قمری ” حک شده است .

در برخی از منابع مسجد به نام بادی الله نیز شناخته می شود.

سینا رضازاد بازدید : 36 پنجشنبه 15 اسفند 1392 نظرات (0)

در منطقه ی جلگه ای و در کنار جاده ی کپورچال ـ آبکنار واقع شده و دارای نسق 113 ساله (تا تاریخ 1391 شمسی) بوده و از نظر ثبتی جزء بخش ۷ حومه ی انزلی و سنگ شماره ی ۶ می باشد و مسافتش تا کپورچال ۷ کیلومتر و تا انزلی ۲۷ کیلومتر است.

قبل از اینکه خانواده های زیادی از اشترکان و روستاهای مجاور در حدود یکصد سال پیش به کرکان کوچ نمایند، در قسمت شرقی رودخانه پدران مرحوم آقا تقی کرگانی و مرحوم خدیور خانه ها و کومه هایی داشته‌اند و روی این اصل بایستی قدمت کرکان را خیلی بیش تر از یکصد سال قلمداد کرد، با توجه به اینکه این روستا سر راه آبکنار نیز قرارداشته است.
در این باره آقای رمضانعلی کرگانی کارمند بازنشسته ی آموزش و پرورش اظهار می دارد: « مرحوم مشهدی میرزا تقی، یکی از تجار معروف انزلی که از مهاجرین وارده از روسیه بوده ضمن تجارت در انزلی زمین های کرکان را از آبکناری ها خریداری و به کشاورزی نیز پرداخت که بعد از ایشان مرحوم حاجی آقا و سپس فرزندشان مرحوم تقی کرگانی که در انزلی به کفاشی (فرنگی دوزی) اشتغال داشت به کرگان نقل مکان نموده و به کشاورزی روی زمین های موروثی می پردازد. با توجه بآنچه گذشت(بنا به اظهار آقای رمضانعلی کرگانی) مرحوم مشهدی میرزا تقی به اتفاق پسر عمویش مرحوم نعمت از روسیه وارد گردید که دارای یک پسربنام حاجی آقا و یک دختر که همسر مرحوم صدرالعلما (جد اعلای صدور بنی یعقوب و از بستگان مرحوم حاج شیخ حسن بنی یعقوب) بوده است. مشهدی حاجی آقا دارای دو پسر بنامهای تقی کرگانی و گل آقا و یک دختر . تقی نیز دارای ۶ پسر و یک دختر بنامهای بیژن ؛ علی اصغر ؛ رمضانعلی ؛ جعفر ؛ محمود و فرخ بوده است. و نعمت پسر عموی مشهدی میرزا تقی دارای دو پسر بنامهای محمد خدیور و علی کوه کن بوده است. آقای حاج حسن اسدی میگوید:(اشخاص مشروحه زیر کسانی هستند که قدیمی ترین خانواده ها را در روستای کرگان تشکیل داده‌اند: مرحوم سیف علی سیف پور ؛ حاج آقا شکوری ؛ مرحوم شیرینعلی فرح بخش ؛ مرحوم میرزا حسین اسدی ؛ آقای مرتضی بهاری ؛ مرحوم امان اله احمری و سبزعلی محمدی که پیر ترین آنها بودند که بنظر میرسد.این اشخاص از خمیران آمده‌اند.مرحوم رحمت قنبرنژاد از بهمبروارد ؛ محمد رحیمی و مشهدی عاشور عاشوری ؛ قدیر مختاری ؛ فیض اله لطفی ؛ عزت اله لطفی و چند خانوار دیگر از جمله کسانی بودند که به کرکان آمده و خانواده هائی با شهرت فامیلی خودشان گسترش دادند. 

سینا رضازاد بازدید : 14 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

یکی از کلان‌شهرهای ایران[۷][۸] و مرکز استان گیلان در شمال ایران و مرکز شهرستان رشت است. این کلانشهرهمچنین بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر شمال ایران در بین سه استان حاشیه‌ای دریای خزر (مازندران، گیلان و گلستان)وبزرگترین شهر گیلک نشین محسوب می‌شود. البته بسیاری از مردم این شهر این دریا را کاسپین می‌نامند.[۹][۱۰] رشت در ۴۹ درجه و ۳۶ دقیقه طول شرقی و ۳۷ درجه و ۱۶ دقیقه عرض شمالی واقع شده و فاصله آن از تهران ۳۲۵ کیلومتر می‌باشد. همچنین شهر رشت با مساحت ۱۸۰ کیلومتر مربع در زمینی مسطح و هموار به ارتفاع ۵ متر از سطح آب‌های آزاد قرار دارد. بر اساس سرشماری رسمی در سال ۱۳۹۰ جمعیت آن ۶۳۹،۹۵۱ نفر بوده‌است

سینا رضازاد بازدید : 17 چهارشنبه 14 اسفند 1392 نظرات (0)

 شهر رشت مانند ديگر شهرهاي قديمي و كهن ، نقطه آغازش به درستي مشخص نيست و مبداء آن نيز با سخنان مجهول و افسانه همراه است .نام رشت اولين بار در كتاب حدود العالم من المشرق الي المغرب كه از مولفي ناشناخته در سال 372- ه ق تاليف گرديده، با صفت ناحيه بزرگ آمده است ، در مورد وجه تمثيه رشت ، نظريه هاي گوناگون و متفاوتي ارائه گرديده كه عمدتا به معني فرو افتاده قلمداد مي گردد . شادروان جهانگير سرتيپ پور ، محقق نامدار گيلاني در مورد رشت به " در گودي افتاده " اشاره كرده و در ديگر بررسيها نام رشت را......

سینا رضازاد بازدید : 24 پنجشنبه 08 اسفند 1392 نظرات (0)

این برج که یکی از قدیمی ترین بناهای انزلی است و هنوز از آن استفاده می شود، پشت بازار سپه و میدان انزلی واقع شده است. ظاهرا این برج به دستور خسروخان گرجی، حاکم ناصرالدین شاه در انزلی در سال 1194 شمسی ساخته شده است 

بندر انزلی , مکان های دیدنی بندر انزلی

سینا رضازاد بازدید : 23 پنجشنبه 08 اسفند 1392 نظرات (0)

ر گذشته که غازیان و انزلی دو شهر جدا از هم بودند، رفت و آمد بین آن دو از طریق قایق انجام می شد. در سال 1314پل های انزلی و غازیان به منظور اتصال این دو مکان آغاز شد. پل فعلی با جلوه هایی از گذشته خود به صورت بتونی ساخته شده است. گفته می شود در گذشته یکی از دهانه های آن متحرک بود.

سینا رضازاد بازدید : 18 پنجشنبه 08 اسفند 1392 نظرات (0)

موج شکن انزلی که برای جلوگیری از آسیب رساندن موج های دریا به کشتی ها و قایق ها ساخته شده، اکنون به محلی برای تفریح تبدیل شده است. تقریبا هر بازدیدکننده از انزلی یک عکس یادگاری در کنار موج شکن دارد.

 بندر انزلی , مکان های دیدنی بندر انزلی

سینا رضازاد بازدید : 32 پنجشنبه 08 اسفند 1392 نظرات (0)


تالاب انزلی
تالاب انزلی به باور کارشناسان محیط زیست یکی از بزرگترین و جالبترین تالاب های دنیا از نظر تنوع زیستی است و در ساحل جنوب غربی خزر و در غرب دلتای سفید رود، در جنوب شهر انزلی واقع است. این تالاب با وسعتی در حدود 280 کیلومتر مربع مربع و عمق 1.5 تا 2.8 متری و جزایر کوچک و بزرگی که سر از آن بیرون آورده اند.

سینا رضازاد بازدید : 9 پنجشنبه 08 اسفند 1392 نظرات (0)

درباره وجه تسمیه این بندر زیبا نظرات مختلفی وجود دارد. گروهی معتقدند هنگامی که آخرین فاتحان عرب با گذر از کوه های البرز سرانجام به انزلی رسیدند، دستور پیاده شدن و فرود آمدن نهایی را به سربازان خود دادند و نام انزلی از فعل انزل به معنای فرود بیا آمده است. برخی نیز آن را تغییر یافته لغتی روسی به معنای «بمان» می دانند اما نزدیکترین حدس به منطق، به معنی لنگرگاه اشاره می کند (انزل به معنای لنگر)، همچنین در برخی متون یونانی برکه و مرداب با اسامی آنزالیا و انزلیوس خوانده شده اند که احتمال ریشه گرفته نام انزلی از واژه های یاد شده باشد نیز منتفی نیست. به عنوان آخرین داستان در این زمینه جالب است بدانید که موسسان اولیه شهر را دو برادر به نام انزل خان و غازان خان می دانند که در عین رقابت بنای این دو شهر را گذاشتند

سینا رضازاد بازدید : 50 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)

تله کابین احرار یا بام سبز در شهر لاهیجان، استان گیلان، ایران و دارای مناظر زیبای طبیعی است. این تله کابین در پی عقد قراردادی بین شهرداری لاهیجان و شرکت احرار در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد.[۱] از آن پس توسط شرکت دوپلمایر اتریش و بخش خصوصی شرکت احرار اداره می‌شود.

این تله کابین دارای دو ایستگاه است. ایستگاه اول از بام سبز به ایستگاه دوم به تاج خروس معروف است. ۵ دکل در مسیر آن قرار دارد که فاصله دو دکل ۳ و ۴ با هم نزدیک به ۶۵۰ متر ارتفاع با زمین ۱۰۲ متر است. طول مسیر ۱۵۰۰ متر است. در ایستگاه اول غرفه‌های صنایع دستی و خوراکی ایجاد شده در ایستگاه دوم کافی شاپ دارد. تعداد کابین‌ها ۳۳ کابین ایستگاه اول ۱۲۳ متر و ایستگاه دوم ۳۱۳ متر است. میانگین سفر روزانه تعداد جابجایی ۱۰۰۰ نفر در ساعت و ساعت کار از ۸ صبح تا ۸ شب بسته به مسافر و بازدید کننده‌است. ۱ تن ژنراتور دارد که برق به هیچ وجه قطع نمی‌شود. ایستگاه دوم فاز اول تله کابین لاهیجان از فراز بام سبز آغاز شده و به کوه فلاح خیر ختم می‌شود. در این ایستگاه کافی شاپ و آلاچیق وجود دارد و توقف در آن برای مسافران و بازدید کنندگان محدودیت زمانی ندارد. دره ۱۰۲ متر ارتفاع دارد. در کافی شاپ واگذار شده به بخش خصوصی روزانه تا ۷۰۰ نفر مسافر هم حضور می‌یابد. در تعطیلات معمولی ۲ الی ۳ هزار و در زمستان روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر مسافر دارد. تله کابین دارای ۳ نفر نگهبان شب، و ۲ نفر برای نظافت ۲ است. [۲]

سینا رضازاد بازدید : 447 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)

سورتمه ریلی تالش

     

soortme3بخش مرکزی تالش (هشتپر ) دارای یک جایگاه جغرافیایی خاصی است که از یک سو به چشم انداز جلگه , شهر و دریا و از سوی دیگر به کوهپایه های پوشیده از جنگل گسترده شده است .

این تنوع محیطی موجب گشت تا مکان ها و جاذبه های دلپذیر گردشگری بسیاری خلق شود که یکی از این مناطق پارک جنگلی سیاه داران است که در گذشته دارای درختان عظیمی از بلوط سر به فلک کشیده داشته است و از طرف دیگر توده عظیم درختان مانع ورود افراد به داخل جنگل می شد و بنابراین این منطقه با نام منطقه پوشیده از درختان سیاه معروف شد و بعد از ساکن شدن افراد ییلاق نشین, “سیا داران” معروف گشت .

سینا رضازاد بازدید : 56 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)

در دل جاذبه های سرسبز گیلان، شهری جا خوش کرده که به بهشت گم شده گیلان معروف است. شهری به نام ماسال که تماشای آن حتی برای کسانی که سالها در این منطقه زندگی کرده اند هم تازگی دارد.

گیلان بهشت گمشده

ماسال با جنگل های سر به فلک کشیده، درختان تنومند، آبشارهای طبیعی، غارها، حیات وحش و مراتع سرسبزش شاید یکی از بهترین گزینه هایی باشد که می توانید برای سفر طبیعت گردی تان روی آن فکر کنید.

ماسال را باید در غرب گیلان و در تالش مرکزی ببینید. شهری با مساحت 622 کیلومتر مربع و با 

سینا رضازاد بازدید : 26 یکشنبه 04 اسفند 1392 نظرات (0)

 

 که دارای لقب پایتخت گردشگری جهان اسلام است،[۲] مرکز شهرستان لاهیجان، بزرگترین شهر شرق استان گیلان و ۱۰۹ مین شهر پرجمعیت ایران است. این شهر در ناحیه کوهپایه‌ای قرار دارد و تپه‌ماهورهای آن را بوته‌های چای پوشانده‌است. این شهر در شرق سفیدرود و در ارتفاع ۴ متری قرار دارد. این شهر در سال ۲۰۰۶ با ۷۱،۸۷۱ نفر جمعیت سومین شهر پرجمعیت گیلان (پس از رشت و انزلی) بود، گرچه زمانی شهر اصلی و مرکز اداری (دارالملک) کل ایالت و پایتخت تاریخی بیه پیش بود.[۳]

سینا رضازاد بازدید : 21 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (1)

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


استان گیلان با مساحت 14711 کیلومتر مربع در میان رشته کوههای البرز و تالش در شمال ایران جای گرفته است. این استان به واحد جغرافیایی جنوب دریای خزر تعلق دارد و با استان های اردبیل در غرب، مازندران در شرق، زنجان در جنوب و کشور استقلال یافته آذربایجان و دریای خزر در شمال هم مرز و همسایه است. رود سفید تمشک که بین چابکسر و رامسر جاری است،‌ آن را از استان مازندران جدا می کند. آب و هوای گیلان، معتدل مدیترانه‌ای و ناشی از آب و هوای کوهستانی البرز و دریای خزر است.

سینا رضازاد بازدید : 38 شنبه 03 اسفند 1392 نظرات (0)

 بندر انزلی، یکی از شهرهای زیبای شمال ایران است که هر سال پذیرای میلیون ها توریست است، جاذبه های دیدنی زیادی دارد و در کنار کمیت، تنوع دیدنی هایش هر گردشگری را به چند روز ماندن در انزلی تشویق می کند.
بندر انزلی یکی از دیدنی ترین شهرهای استان گیلان هم به جهت طبیعی و هم معماری های دیدنی است. انزلی دومین شهر گیلان با فاصله 40 کیلومتری (نیم ساعته) از رشت و پنجمین بندر فعال اقتصادی کشور محسوب می شود.

 بندر انزلی , مکان های دیدنی بندر انزلی

 چرا انزلی؟

سینا رضازاد بازدید : 22 چهارشنبه 30 بهمن 1392 نظرات (0)

 

 

*آیا میدانید قدمت انرژی تاریک در فضا به ۹ میلیارد سال میرسد.

 

*آیا میدانید تعداد چینی‌های که انگلیسی بلدند، از آمریکایی‌های که انگلیسی بلدند،بیشتر است.

 

*آیا میدانید کره زمین از ۱۰۲ عنصر بوجود آمده و این ۱۰۲ عنصر در بدن انسان وجود دارد.

 

*آیا میدانید یک نوع پشه وجود دارد که در ثانیه ۱۰۰۰ بار بال میزند.

 

*آیا میدانید مورچه در مایکروویو زنده میماند.

 

*آیا میدانید وزن ۱ قاشق چایخوری از سیاه چاله ها ۲ میلیارد تن است.

 

*آیا میدانید اگر اکسیژن هوا بیشتر بود حشرات بزرگتر و یک سنجاقک به اندازه یک شاهین میشد.

 

*آیا میدانید هیچ کلمه ای در زبان انگلیسی با کلمه month هم قافیه نمی‌شود.

 

*آیا میدانید انسان‌های راست دست به طور میانگین ۹ سال بیش ازچپ دست‌ها عمر می‌کنند.

 

*آیا میدانید بطور متوسط ، مردم آنقدر از عنکبوتها میترسند که نمیتوانند آنها را بکشند.

 

*آیا میدانید تمامی خرس‌های قطبی چپ ‌دست هستند.

سینا رضازاد بازدید : 36 چهارشنبه 30 بهمن 1392 نظرات (0)

 از استان‌های شمالی ایران است. دربارهٔ نام گیلان و معانی واژهٔ گیل، نظرات متفاوتی ابراز شده‌است. لغت‌نامه دهخدا، واژهٔ گیلان را برگرفته از «گیل»، به‌اضافهٔ پسوند مکان «ان»، به معنای محل سکونت گیل‌ها دانسته و افزوده‌است که صورت این واژه در زبان پهلوی، گِلان (Gelan) و نزد یونانی‌ها گِلای (Gelae) بوده‌است.[۷]

این استان، دارای مرز بین‌المللی از طریق آستارا با جمهوری آذربایجان است که از شمال به کاسپین و کشور آذربایجان، از غرب به استان اردبیل، از جنوب به استان زنجان و قزوین و از شرق به استان مازندران محدود می‌شود[۸]. مساحت گیلان ۱۴٬۰۴۴ کیلومترمربع و جمعیت آن طبق سرشماری ۱۳۹۱، ۲،۴۸۰٬۸۷۴ نفر است.[۱]

گیلان دهمین استان پرجمعیت و بیست و هشتمین استان وسیع ایران است. تراکم جمعیت در این استان با ۱۷۷ نفر در هر کیلومترمربع جایگاه سوم را در ایران دارد.[۹] کلانشهر رشت با داشتن ۴۶ درصد جمعیت کل استان[۱۰]، مرکز و پرجمعیت‌ترین شهر استان گیلان و دوازدهمین شهر پرجمعیت ایران و

سینا رضازاد بازدید : 296 سه شنبه 29 بهمن 1392 نظرات (0)

این روستا در منطقه جلگه ای و در کنار جاده کپورچال – آبکنار و در طول جغرافیایی ۴۹ درجه و ۱۷ دقیقه عرض جفرافیایی ۳۷ درجه و ۳۱ دقیقه واقع است.

که از نظر ثبتی جزو بخش ۷ حومه بندرانزلی و شماره سنگ ۳ و مسافتش تا کپورچال ۱۳ کیلومتر و تا بندرانزلی ۳۳ کیلومتر می باشد.

محمدود است : از شمال بمرداب انزلی و از جنوب به جیره سر و از مشرق به اشپلا و از مغرب به خمیران .

 

سینا رضازاد بازدید : 94 سه شنبه 29 بهمن 1392 نظرات (0)

پیر مردانی که با آنها مصاحبه گردید متاسفانه تا پدر بزرگ خود را بیشتر به یاد ندارند و دونسل قبل از آنان نیز کافی نبودند و از طرفی نوشته یا آثاری تاریخی در دسترس اشخاص و یا محل وجود نداشته و اگر روی سخنان پیر مردان حساب کنیم قدمت محل از ۱۸۰ تا ۲۰۰ سال تجاوز نمی کند در حالیکه همین پیر مردان عقیده دارند قدمت سیاه خاله سر خیلی زیادتر است و مثال می آورند قدمت چهار درختی که در محوطه مسجد بوده و حدود سال ۱۳۶۵ شمسی  به علت  فرسودگی قطع کرده و چوب آن به مصرف مسجد و مدرسه رسیده و حدود ۷۰۰ سال عمر  داشته اند هر چند قدمت یک یا چند درخت کهنسال نمی تواند قدمت محلی را ثابت کند ضمن بازدید نگارنده از محل قطع درخت ها پایه بریده شده درخت بزرگتر محوطه وسیعی را در بر گرفته که محیط  آن بیش از ده متر بوده است.

قبرستان قدیمی که در محل و محوطه مسجد قراردارد میتواند قدمت زیادتری داشته باشد  زیرا اهالی در حدود سال ۱۳۵۵  قبرستان جدیدی که دارای غسالخانه نیز میباشد ایجاد نمودند.

درباره ما
Profile Pic
با سلام مدیریت وبلاگ از شما تشکر میکند که این وبلاگ را انتخاب کردید لطفا نظر بدهید و مرا از مشکلات وبلاگ با خبر کنید. از شما رز تمایل به همکاری دارید از راه نظرات به ما اطلاع دهید. وعضویت شما در سایت باعث میشود تا از امکانات ویژه سایت بهره مند شوید. متشکرم
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نظر شما در مورد وبلاگ ما چه است؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 30
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 9
  • آی پی امروز : 28
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 30
  • بازدید سال : 327
  • بازدید کلی : 5,866
  • ساعت

    تماس با ما

    تماس با ما

    ابزار وبمستر و قالب وبلاگمرجع ابزار وبسمترگالری قالب وبلاگ

    موزیک